צה"ל משלם דו"חות תנועה לעיריות חזקות, ומתעלם מרשויות חלשות

    שלום בידרמן | צילום: Yonidebest ויקיפדיה No Comments on צה"ל משלם דו"חות תנועה לעיריות חזקות, ומתעלם מרשויות חלשות
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוועדה לביקורת המדינה התברר כי בעוד שצה"ל ומשרד הביטחון משלמים חלק מדו"חות החניה שלהם לעיריות חזקות כירושלים ותל אביב, הרי שמעיריות ורשויות חלשות, הם מתעלמים ו"מנפנפים אותם". כלל חובו של צה"ל לכ-20 עיריות ורשויות עקב דו"חות חניה, עומד על 11 מיליון ש"ח.

    יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן מחה על עצם ההסדר עם צה"ל והפחתת החובות, והדגיש כי "כל חוב צריך להיות משולם במלואו, ולא ייתכן שצה"ל יקבל תספורת של 70% מחובו. בכל תחום החניה שורר תוהו-ובוהו, ועל משרד הפנים חייב לאזן ולקבוע אמות מידה אחידות למדיניות החניה". כהן התייחס להסדר חוב של 9.5 מיליון ש"חף אליו הגיע צה"ל עם עיריית ירושלים, ושילם לבסוף רק 3.3 מיליון ש"ח.

    כהן מכין הצעת חוק להגדרת מעמדו של פקח-חניה, הסמכתו וסמכותו, ולנגישות העיריות למאגר הבעלות על הרכב. כהן אף מבקש לבער את תופעת מחיקת חובות התיירים, וקובע כי "יש ללמוד מהעולם, ולהטיל על חברות ההשכרה להעביר בחוק את פרטי הנהג-התייר העבריין".

    נציג המבקר, זיאד אסעד, האשים כי "משרד הביטחון מתייחס אחרת לרשויות גדולות וקטנות, ובעוד עם החזקות הוא מגיע להסדר ולפריסת חוב – מהרשויות הקטנות והחלשות הוא מתעלם ומנפנף אותם". הוא הדגיש כי "המצב שבו רשויות מקומיות אינן מקבלות תשלומים עבור דו"חות חניה לכלי רכב משרד הביטחון וצה"ל – אינו תקין, ונפגע האינטרס הציבורי ועקרון השוויון שבאכיפת החוק". ע"פ נתוני המבקר, עד סוף שנת 2012 צה"ל צבר חובות בגלל דו"חות חניה שטרם שולמו לעיריית רמת גן בהיקף של כ-2.6 מיליון ש"ח, לעיריית רחובות בסך כ-265,000 ש"ח בגין 1,030 דוחות חניה שלא שולמו, לעיריית חדרה בסך של כ-242,000 ש"ח בעקבות 1,075 דוחות חניה שלא שולמו עד היום, וחוב של כ-14,000 ש"ח לעיריית עפולה.

    גם יפית חווה, נציגת משרד המשפטים הוסיפה כי "לא-תקין שמי שמבצע עבירה ימלט מעונש, חיילים ותיירים כאחד. נערכו כמה ישיבות בעניין והוא טרם נפתר, ומשרד הביטחון חייב לגבות את החוב מהנהג-העבריין". עו"ד אריאל צבי, מהמחלקה האזרחית במשרד, הוסיף כי משרד הביטחון מתנגד להעברת השמות הפרטיים של הנהגים הצבאיים העבריינים, ודורש שהם יישפטו במערכת השיפוט הצבאית. צבי דרש מצה"ל להגיע להסדר ברור של תשלום הדו"חות מכאן ולהבא, ולא להסדיר את תשלום חלק מהחוב – כל פרק-זמן.

    המשנה למנכ"ל מבקר המדינה, שמואל גולן, הוסיף בעניין התיירים ואמר כי בידי חברות ההשכרה פרטי הנהג-השוכר וכרטיס האשראי שלו, ועליהם לגבות ממנו את החוב ולהעביר את הסכום לעירייה. "יש ללמוד מהאיטלקים, הרודפים עד סוף העולם בשביל חוב בסך יורו אחד", אמר. עו"ד מירית דניאל, מעיריית ירושלים ציינה כי "לחברות ההשכרה יש לובי רציני והם מסתירים מאתנו את פרטי הנהגים העבריינים".



    0 תגובות